نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری باید بدانید

دیوارها بخش مهمی در دکوراسیون خانه هستند و این مزیت بزرگ رادارند که به کمک رنگ یا کاغذ دیواری فضای خانه شمارا دگرگون سازند. برای اکثر افرادی که قصد تغییر دکوراسیون منزل یا بازسازی دارند همیشه این سؤالات پیش می‌آید که برای دیوارها رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ آیا کاغذ دیواری قابل شستشو است؟ کدام دوام بیشتری دارد؟ تیم طراحی و اجرا دکوراسیون اویم به‌صورت جامع به این سؤالات در این مقاله پاسخ داده است

یکشنبه 9 خرداد 1400
2236

نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری باید بدانید

دیوارها بخش مهمی در دکوراسیون خانه هستند و این مزیت بزرگ رادارند که به کمک رنگ یا کاغذ دیواری فضای خانه شمارا دگرگون سازند.
برای اکثر افرادی که قصد تغییر دکوراسیون منزل یا بازسازی دارند همیشه این سؤالات پیش می‌آید که برای دیوارها رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ آیا کاغذ دیواری قابل شستشو است؟ کدام دوام بیشتری دارد؟
 تیم طراحی و اجرا دکوراسیون اویم به‌صورت جامع به این سؤالات در این مقاله پاسخ داده است

برای انتخاب بین کاغذ دیواری یا رنگ، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

به مکان موردنظر توجه کنید!

یکی از معایب کاغذ دیواری آسیب‌پذیری آن در برابر رطوبت است به همین دلیل در مکان‌هایی مانند حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، رطوبت باعث می‌شود که چسب‌های کاغذ دیواری برآمده و کنده شود بهترین مکان‌ها برای نصب کاغذ دیواری اتاق خواب، نشیمن و محل غذاخوری است. رنگ نیز برای مکان‌هایی که در معرض رطوبت و گرما هستند بهترین انتخاب است.

دوام و ماندگاری

یکی از مواردی که هنگام انتخاب بین رنگ و کاغذ دیواری باید در نظر داشته باشید، دوام و طول عمر است. به‌صورت کلی بهترین نوع رنگ موجود در بازار بین ۳ تا ۵ سال طول عمر دارد از این مدل رنگ‌ها بیشتر در مناطق پر رفت‌ و آمد یا فضاهای با سطح رطوبت بالا استفاده می‌شود. طراحان داخلی معتقدند اگر به دنبال انتخابی بلندمدت هستید کاغذ دیواری را انتخاب کنید، کاغذ دیواری‌های جدید طول عمری بیشتر از ۱۰ سال دارند و خیال شمارا از تغییرات مداوم راحت می‌کنند.

هزینه

معمولاً رنگ‌آمیزی فضای موردنظر از کاغذ دیواری ارزان‌تر است، اما به این نکته توجه داشته باشید که طول عمر کاغذ دیواری بیشتر است. با گذشت زمان این هزینه‌ها مساوی می‌شوند، کاغذ دیواری در طولانی‌مدت مقرون‌ به‌ صرفه است.

کاغذ دیواری و رنگ را باهم ترکیب کنید

اگر بین انتخاب کاغذ دیواری و رنگ مردد هستید، طراحان داخلی به شما پیشنهاد می‌دهند ترکیب این دو را باهم انتخاب کنید. کاغذ دیواری و رنگ‌ها هر دو تنوع بسیار زیادی دارند، ترکیب یک طرح شلوغ از کاغذ دیواری با دیواری از رنگ‌های خنثی فضای خانه شما را بی نظیر می‌کند. اگر اتاق یا فضای شما بسیار بزرگ است از کاغذ دیواری‌های رنگ‌های تیره استفاده کنید تا فضا را برای شما دنج کند برای مکان‌های کوچک از کاغذ دیواری‌های رنگ روشن با طرح‌های ساده استفاده کنید.

پس به طور خلاصه می توان این مزایا را برای کاغذ دیواری برشمرد:

  • کاغذ دیواری های جدید بیش از ۱۵ سال طول عمر دارند
  • تنوع مدل و طرح ها
  • بیشتر کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند
  • نگهداری از کاغذ دیواری آسان است
  • کاغذ دیواری ها ناهمواری های سطح را می پوشانند
  • نواقص را پوشش می دهند
  • بهترین انتخاب برای اتاق کودک هستند
  • مقاومت بالایی در برابر تابش نور خورشید دارند
  • حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد نمی کنند

      

 

 انواع کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

 
 کاغذ دیواری کاغذی

این کاغذ دیواری ها از جنس کاغذ هستند و معمولا جز ارزان ترین انواع کاغذها هستند اما نقطه ضعف هایی دارند که توجه به آنها خیلی اهمیت دارد. دو نوع تک لایه و دولایه دارند که به نوع دولایه آنها دوپلکس هم می گویند.

- قابل تمیزکاری نیستند.
- ماندگاری کم دارند (در مقابل حرارت، رطوبت، پارگی و ...) و همین موضوع باعث می شود عمر کمی حدود 2 تا 3 سال داشته باشند.

کاغذ دیواری پی وی سی

مهمترین مزیت خرید کاغذ دیواری پی وی سی قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه بودن آن است. این نوع کاغذ دیواری محکم، بادوام، قابل شستشو و ضد خش است و در انواع مختلف و متنوعی ساخته شده است.
 مقاومت آن به گونه ای است که به راحتی پاره نمیشود و تا 5 سال ماندگاری و دوام دارد.
این نوع پوشش دیوار میتواند برای اتاق کودک بهترین گزینه باشد چرا که به راحتی میتوان آن را شستشو و تمیز کرد. کیفیت این نوع پوشش ها رابطه مستقیمی با تعداد لایه های پی وی سی آن دارد یعنی هرچه این لایه ها بیشتر باشند کاغذ بهتر است. در ضمن باید به این نکته دقت کنید که هر چه کیفیت پی وی سی بیشتر باشد مواد شیمیایی و بوی نا مطبوعی که از آن منتشر می شود کمتر خواهد بود.

کاغذ دیواری مخملی و بافت دار

این نوع کاغذ دیواری که به مخملی معروف است زیبایی خیره کننده ای به محیط می بخشد. این کاغذها قابل شستشو نیستند و معمولا از طرح های کلاسیک پیروی می کنند. توجه کنید که این کاغذها گزینه های مناسبی برای فضاهای مدرن به شمار نمی روند و بهترین ظرفیت را برای محیط های مجلل دارند.

کاغذ دیواری سه بعدی

طرح روی این کاغذها به دلیل بافت و سایه و رنگ به کار رفته در آن بسیار زنده و پویاست و نوعی خطای دید جذاب به وجود می آورد، ولی برای فضاهای مناسب هستند که خیلی کوچک نباشد چون خاصیت سه بعدی این کاغذها زمانی  نمودار می شود که از فاصله 3 تا 4 متری به آن ها نگاه شود. مواد سازنده آنها بسیار باکیفیت است و قابل نظافت هم هستند این کاغذها قابلیت استفاده در فضاهای مدرن و کلاسیک را به دلیل تنوع خوب طرح دارا هستند.

کاغذ دیواری نانو

یکی از انواع محصولات تکنولوژی نانو، کاغذ دیواری نانو است. این نوع پوشش دارای ویژگی های مثبت زیادی است که علاوه بر ویژگی های نوع PVC مشخصه های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن اشاره شده است؛

- ضد کثیفی و گرد غبار است
- ضد آلرژی و حساسیت
- مقاومت بالایی دارد و به راحتی پاره نمی شود
- در برابر نور و تابش آفتاب مقاومت بالایی دارد
- به عنوان عایق صدا و گرما نیز عمل میکند
- قابل شستشو

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

ازالیاف طبیعی مثل چوب طبیعی، برگ، پوست برخی میوه ها و ... ساخته شده است و به همین دلیل یک کار سفارشی است. اما تمام این ویژگی ها باعث نمی شود که چیزی از دوام آنها کم شود، بلکه این کاغذها بسیار مقاوم و ضدخش هم هستند. نکته جالب توجه و زیبای این محصول این است که معمولا طرح این کاغذها هم همچون جنس آنها برگرفته از طبیعت است.

نظر بدهید
Alternate Text
رضا دوشنبه 17 خرداد 1400

بسیار جامع و عالی بود